Στα ίχνη διεθνούς κυκλώματος διακίνησης ηρωίνης

Το "βαποράκι" μεγάλων ποσοτήτων ηρωίνης, Τουρκικής παραγωγής, που προοριζόταν για τις "πιάτσες" των τοξικομανών του Λονδίνου, συνελήφθη στο αεροδρόμιο "Μακεδονία" της Θεσσαλονίκης. Είχε μαζί του μεγάλη ποσότητα ηρωίνης και συνελήφθη λίγο πριν ανεβεί στο αεροπλάνο.
Η Υποδιεύθυνση Δίωξης Ναρκωτικών Θεσσαλονίκης είχε την πληροφορία ότι διακινούνται μεγάλες ποσότητες ναρκωτικών, μέσω του αεροδρομίου "Μακεδονία". Οι ίδιες πληροφορίες έλεγαν ότι οι δράστες χρησιμοποιούσαν τις τακτικές πτήσεις της Ολυμπιακής και νεαρούς αλλοδαπούς για "βαποράκια". Η Ασφάλεια ειδοποίησε το Τμήμα Δίωξης Ναρκωτικών Κρατικού Αερολιμένα και "στήθηκε" η επιχείρηση για τον εντοπισμό και τη σύλληψη των δραστών.
Στις 6 το πρωί, εντοπίστηκε 20χρονος αλλοδαπός, να κινείται στους χώρους του αεροδρομίου "Μακεδονία". Είχε μαζί του έναν μεγάλο σάκκο κι ερχόταν από την Τουρκία. Θα ταξίδευε για Ζυρίχη, με τελικό προορισμό το Λονδίνο.
Οι αστυνομικοί έψαξαν το σάκκο του και βρήκαν ότι, σε διπλό πάτο που είχε δημιουργήσει, είχε κρύψει δέμα ηρωίνης βάρους τεσσάρων κιλών και 650 γραμμαρίων.
Κατά την προανάκριση, ο νεαρός ομολόγησε ότι είχε πάρει την ηρωίνη από άγνωστό του άτομο, στην Τουρκία -επίσης αλλοδαπό. Είχε συμφωνήσει να παραδώσει τα ναρκωτικά στο Λονδίνο, σε άλλον αλλοδαπό -με το αζημίωτο. "Βαποράκι" και έμπορος ναρκωτικών θα έκλειναν τηλεφωνικό ραντεβού.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ήδη έχει ειδοποιηθεί η Ιντερπόλ και γίνονται ενέργειες για τη σύλληψη και των υπόλοιπων μελών του διεθνούς κυκλώματος.
Να σημειωθεί ότι, τα τελευταία χρόνια, οι μέθοδοι, αλλά και τα "μονοπάτια του θανάτου" που ακολουθούσαν οι έμποροι ναρκωτικών, έχουν αλλάξει. Παλιά χρησιμοποιούνταν επίγειες οδοί, από το Αφγανιστάν, στην Τουρκία και από εκεί, μέσω Ελλάδας ή Βουλγαρίας, στην Ολλανδία και τις άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Πλέον, οι επίγειες διαδρομές έχουν εγκαταλειφθεί. Τα κυκλώματα, από την... κάθετη οργάνωσή τους, όπου όλοι οι δράστες γνώριζαν τους συνεργούς τους και επικεφαλής βρισκόταν ένας, έχουν περάσει σε... κάθετη οργάνωση: Μικροκυκλώματα αναλαμβάνουν κάθε τομέα της "διαδικασίας" (σ.σ. άλλοι τη μεταφορά, άλλοι τις πωλήσεις μεγάλων ποσοτήτων, άλλοι τη διακίνηση μικρών ποσοτήτων κι άλλοι τη διάθεση στις πιάτσες) κι ο καθένας έχει δικό του ποσοστό και δική του οργάνωση στον τομέα του, χωρίς να γνωρίζει για τους υπόλοιπους. Έτσι διασφαλίζουν τη συνεχή λειτουργία τους, αλλά και την "ασφάλεια" των "εγκεφάλων" των κυκλωμάτων.

Ο ρόλος της Βουλγαρίας
Προβληματίζονται ιδιαίτερα οι διωκτικές αρχές της Θεσσαλονίκης, με τη δράση κυκλωμάτων διακίνησης κοκαΐνης από τη Βουλγαρία. Η ανακάλυψη των 70 κιλών κόκας σε πλοίο από την Κολομβία, τον περασμένο Ιανουάριο, φορτίο το οποίο περίμενε Βούλγαρος υποτιθέμενος επιχειρηματίας, δείχνει στους τελωνειακούς και τους αστυνομικούς ότι η κατάσταση θα γίνει ακόμη πιο δύσκολη και, όλο και μεγαλύτερα -αλλά και περισσότερα φορτία- θα φθάνουν στη Θεσσαλονίκη, με προορισμό τη Βουλγαρία.
Η δράση κυκλωμάτων από τη γειτονική χώρα είναι γνωστή στις διωκτικές αρχές της χώρας μας. "Οι δρόμοι των ναρκωτικών έχουν αλλάξει, εδώ και καιρό. Τα 'μονοπάτια του θανάτου' είναι, πλέον, διαφορετικά, από την ημέρα που 'βγήκε από τη μέση' η προμηθευτική αγορά του Αφγανιστάν", επισημαίνουν εισαγγελείς και αστυνομικοί που ασχολούνται με παρόμοιες υποθέσεις.
Ως και πριν από την αμερικανική επέμβαση στην ασιατική χώρα τα φορτία -κυρίως- ηρωίνης -αλλά και- κοκαΐνης, έφθαναν στην Ευρώπη, μέσω Τουρκίας, από επίγειες οδούς. Εξάλλου, ήταν εύκολη η πρόσβαση ως τα ελληνοτουρκικά σύνορα, αλλά κι εκεί αναλάμβαναν δράση οι μεταφορείς μεγάλων ποσοτήτων, για να περάσουν τα ναρκωτικά με βάρκες και "φουσκωτά" είτε από τον Έβρο, είτε από το Αιγαίο, μέσω των νησιών. Μετά, όμως, από όσα έγιναν στο Αφγανιστάν, ο δρόμος αυτός... γέμισε εμπόδια.
Τότε ανέλαβε δράση η Βουλγαρική μαφία. Σε αυτήν κατέληγαν οι ποσότητες των ναρκωτικών από Αφγανιστάν (με κέντρο... logistics το Σαντάνσκι), αυτή ανέλαβε να λύσει το πρόβλημα των καρτέλ. Παράτησε την ασιατική αγορά και στράφηκε στη νοτιοαμερικανική. Μετά το Αφγανιστάν, ήρθε η ώρα της Κολομβίας. Και, μετά τους επίγειους, άνοιξαν οι θαλάσσιοι δρόμοι του θανάτου.
Η ένταξη της Βουλγαρίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ήταν ένας ακόμη πονοκέφαλος για τις διωκτικές αρχές. Πλέον, οι ποσότητες των ναρκωτικών θα έφθαναν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης κι από εκεί, θα περνούσαν πιο εύκολα στη νέα χώρα-μέλος της ευρωπαϊκής οικογένειας. Ο μακρύς δρόμος από την Καρταγένα ως το Σαντάνσκι γινόταν, τουλάχιστον, πιο εύκολος.

Σχόλια