Άλλαξαν τα "μονοπάτια του θανάτου"

Προβληματίζονται ιδιαίτερα οι διωκτικές αρχές της Θεσσαλονίκης, με τη δράση κυκλωμάτων διακίνησης κοκαΐνης από τη Βουλγαρία. Η ανακάλυψη των 70 κιλών κόκας σε πλοίο από την Κολομβία, φορτίο το οποίο περίμενε Βούλγαρος υποτιθέμενος επιχειρηματίας, δείχνει στους τελωνειακούς και τους αστυνομικούς ότι η κατάσταση θα γίνει ακόμη πιο δύσκολη και, όλο και μεγαλύτερα -αλλά και περισσότερα φορτία- θα φθάνουν στη Θεσσαλονίκη, με προορισμό τη Βουλγαρία.
Η δράση κυκλωμάτων από τη γειτονική χώρα είναι γνωστή στις διωκτικές αρχές της χώρας μας. "Δε μας προκαλεί έκπληξη η ανακάλυψη του φορτίου, ούτε η εμπλοκή του 37χρονου Βούλγαρου", σχολίασαν. Και πρόσθεσαν ότι "οι δρόμοι των ναρκωτικών έχουν αλλάξει, εδώ και καιρό. Τα 'μονοπάτια του θανάτου' είναι, πλέον, διαφορετικά, από την ημέρα που 'βγήκε από τη μέση' η προμηθευτική αγορά του Αφγανιστάν".
Ως και πριν από την αμερικανική επέμβαση στην ασιατική χώρα τα φορτία -κυρίως- ηρωίνης -αλλά και- κοκαΐνης, έφθαναν στην Ευρώπη, μέσω Τουρκίας, από επίγειες οδούς. Εξάλλου, ήταν εύκολη η πρόσβαση ως τα ελληνοτουρκικά σύνορα, αλλά κι εκεί αναλάμβαναν δράση οι μεταφορείς μεγάλων ποσοτήτων, για να περάσουν τα ναρκωτικά με βάρκες και "φουσκωτά" είτε από τον Έβρο, είτε από το Αιγαίο, μέσω των νησιών. Μετά, όμως, από όσα έγιναν στο Αφγανιστάν, ο δρόμος αυτός... γέμισε εμπόδια.
Τότε ανέλαβε δράση η Βουλγαρική μαφία. Σε αυτήν κατέληγαν οι ποσότητες των ναρκωτικών από Αφγανιστάν (με κέντρο... logistics το Σαντάνσκι), αυτή ανέλαβε να λύσει το πρόβλημα των καρτέλ. Παράτησε την ασιατική αγορά και στράφηκε στη νοτιοαμερικανική. Μετά το Αφγανιστάν, ήρθε η ώρα της Κολομβίας. Και, μετά τους επίγειους, άνοιξαν οι θαλάσσιοι δρόμοι του θανάτου.
Η ένταξη της Βουλγαρίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ήταν ένας ακόμη πονοκέφαλος για τις διωκτικές αρχές. Πλέον, οι ποσότητες των ναρκωτικών θα έφθαναν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης κι από εκεί, θα περνούσαν πιο εύκολα στη νέα χώρα-μέλος της ευρωπαϊκής οικογένειας. Ο μακρύς δρόμος από την Καρταγένα ως το Σαντάνσκι γινόταν, τουλάχιστον, πιο εύκολος.
Ήδη, τα κυκλώματα διακίνησης ναρκωτικών, αναζητούν λύσεις στο πρόβλημα που έχουν μετά την ανακάλυψη της ποσότητας των 70 κιλών. Κι αυτό επειδή, όλα δείχνουν πως η Υπηρεσία Ειδικών Ελέγχων Κεντρικής Μακεδονίας είχε πληροφόρηση πως ένα φορτίο κοκαΐνης θα έφθανε στη Θεσσαλονίκη. Από εκεί κι έπειτα, υπάλληλοι της υπηρεσίας παρακολουθούσαν όλους τους χώρους του λιμανιού κι όταν έμαθαν ότι ο 37χρονος Βούλγαρος περίμενε φορτίο ξυλείας (πλακάζ, δηλαδή φύλλα ξύλου που θυμίζουν νοβοπάν, αλλά έχουν εξωτερικό φλοιό στις δύο μεγάλες επιφάνειες) από την Κολομβία κι είχε συστήσει εταιρία μόλις... τον Οκτώβριο, κατάλαβαν ότι κάτι ύποπτο συνέβαινε. Ο 37χρονος εξαφανίστηκε (έχουν να τον δουν από τις παραμονές Χριστουγέννων) κι όταν ήλθε το φορτίο (αφού έγιναν και... δυο αλλαγές πλοίων, σε νησί του Ατλαντικού και στην Ιταλία) το παρέλαβε εκτελωνιστική εταιρία. Τόσο, όμως οι διωκτικές αρχές, όσο και ο εκτελωνιστής, περίμεναν... άδικα τον υποτιθέμενο έμπορο ξυλείας από τη Βουλγαρία: Προφανώς αφού είχε ειδοποιηθεί από τα αφεντικά του, εγκατέλειψε τη Θεσσαλονίκη και την Ελλάδα.
Το κόλπο της μεταφόρτωσης είναι, άλλο ένα τέχνασμα που χρησιμοποιούν τα καρτέλ ναρκωτικών, για να μην εντοπίζονται τα φορτία τους. Το συγκεκριμένο φορτίο άλλαξε... τρία πλοία. Αυτή είναι συνηθισμένη τακτική των κυκλωμάτων, για να χάνουν οι διωκτικές αρχές τα ίχνη των φορτίων.
Πάντως οι έρευνες συνεχίζονται, τόσο σε Ελλάδα, όσο και σε Βουλγαρία.

Σχόλια